Després d'una interessant pluja d'idees, sembla que tots tenim moltes inquietuds i ganes de compartir neguits per plantejar-nos millores en el nostre dia a dia...
De tot el que va sortir en la sessió, destacaria els dubtes que ens genera l'avaluació i com aquesta no té sentit per ella mateixa, sinó que serà un reflex del què i com ensenyem (competències).
Copsem la necessitat d'una coordinació entre etapes, que ens permeti:
- Garantir una coherència real del procés daprenentatge en el traspàs d'etapa (primària – secundària).
- Millorar l'eficiència de les nostres classes donades les limitacions horàries de primària (1h/set) i conseqüentment, millorar els aprenentatges de l'alumnat.
- Prioritzar continguts de base (HMB i jocs preesportius) durant primària i deixar la tècnica i aprofundiment dels esports per secundària.
- Definir uns indicadors d'èxit, que vinculats a una selecció d'activitats, seran el referent per establir una revisió i concreció de les programacions, per facilitar el traspàs d'uns mínims cap a secundària.
- Tenir igualment presents els continguts relacionats amb hàbits i salut, ja que aquests són garantia de qualitat de vida.
Així doncs, la proposta d'actuació del seminari seria definir una progressió lògica dels continguts nuclears adapatada a les possibilitats reals (temps), i a la vegada elaborar activitats d'avaluació bàsiques (indicadors d'èxit) per a garantir unes competències mínimes en el canvi d'etapa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada